Share

Cara Ubah Size Widget

Tutorial 3: cara ubah size widget:

a) Untuk widget blog's mood, width size widget perlu fix dengan size lebar penjuru blog anda (refer imej di bawah) :

Klik utk besarkan imej
Size lebar penjuru blog adalah berbeza mengikut template yg anda pilih. Untuk ubah width size widget mengikut kesesuaian lebar penjuru blog anda, sila adjust line coding yg di highlightkan di bawah:

width="160"

*Hati-hati dengan nilai width size widget, jika terlebih lebar, widget blog's mood akan mengganggu item dalam ruang sidebar...jadi pastikan size lebar yg anda pilih adalah betul-betul fix dengan size lebar penjuru blog anda.

b) Untuk ubah size widget, adjust nilai width dan height pada line coding di bawah:

width="150" height="240"

*untuk size widget yg terbaik, pastikan width dan height berada pada nilai "keep aspect ratio".cth:
width="130" height="220"
width="100" height="190"
width="80" height="170"

sekian, selamat mencuba :)

p/s: minta kerjasama anda supaya tidak mengubah watermark widgetindex..tq :)
bottom: 0px; left: 2px;">




Special:
Nak Cantik Tak? Meh Singgah Sini.. :)
Panduan Buat Blog Cantik
wOoWW...!!!!!
dia dicabar untuk SENYAP...
Lawak kot tengok laki hilang kemachoan diorang dalam keadaan macam ini...!!!!
watch a movie...

19 comments:

  1. hai saya nak minta bantuan awak sangat2 macam mana saya dah buat ruangan untuk iklan yg macam awak ade tu....please assist me sy budak baru belajar tolong tunjuk ajar yer.tima kasih.boleh email saya kat ms.littlewing@yahoo.com.


    thanks much.
    Tina

    ReplyDelete
  2. minta tolong donk cara buat teks mengikuti kursor gmn cara nya.... tolong yah atau minta koe nyah kirim ke email aku ja sulemitea@yahoo.co.id

    ReplyDelete
  3. macam mana? tolong ajar face to face lah ~.~

    ReplyDelete
  4. maksudnya gimana siiieh? tolong ksih tau! yng tau tolong kirim ke alamat e mail q ya..! ^-^
    cute.lestari9@gmail.com

    ReplyDelete
  5. Thanks. Sangat banyak membantu saya membina blog yang menarik. Thanks.

    ReplyDelete
  6. tutorial yang sangat membantu saya mengindahkan sedikit blog yang baru dibina..thanks a lot...

    ReplyDelete
  7. thanks ! kini blog sy automatik brubah mnjadi cntik . lol

    ReplyDelete
  8. thanks....blogs sye dah berseri2...suke sgt2...

    ReplyDelete
  9. TERIMA KASIH SEBAB BERIKAN MACAM MACAM BENDA KAT SAYA

    ReplyDelete
  10. blog awak sgt bermanfaat , terima kasih :] blog saya akhirnya jd cantik dgn hiasan widget awak .

    ReplyDelete
  11. Widget yang sangat menarik. Banyak membantu saya membuat blog menjadi menarik.. Makacih yer..

    ReplyDelete
  12. size yang flexible, bisa menambah cantik blog ku

    ReplyDelete
  13. untk menemukan menu nya drmn ya min?

    ReplyDelete
  14. utk mengatur ukurannya dr menu mana ya min ?

    ReplyDelete
  15. sila2 la sudi tnjk ajar nk buat blog yg cntk...tq...

    ReplyDelete
  16. thanks alot. your page was very helpful dude :D

    ReplyDelete

Followers

Shout